• Vi er i gang med at bygge om på siden - derfor kan enkelte funktioner og noget indhold være midlertidigt begrænset

HANDELSBETINGELSER

Gå til Privatlivspolitik ->  Gå til Cookie-politik  ->

 

Generelle oplysninger

SolsejlSpecialisten er i 2023 ændret fra et enkeltmandsvirksomhed til et ApS med adresse på Agertoften 1, 5550 Langeskov.

 

Betaling / Reservering af beløb

SolsejlSpecialisten modtager betaling via OnPay, hvor du trygt kan betale med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron og Mastercard, samt forskellige e-wallets, herunder Mobilebpay.

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder. 

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes (med undtagelse af specialproducerede varer, som betales forud for produktionen). SolsejlSpecialisten har ansvaret for at transaktionen forløber fejlfrit. OnPay krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med OnPay. Kortholder skal oplyse kortoplysninger, herunder CVV2/CVC2 (de 3 cifre på bagsiden af kortet), adresse, email og telefon nummer, når der handles en webshop som hører under SolsejlSpecialisten.

Vi tager ikke kortgebyrer.

 

Levering

Hos SolsejlSpecialisten har vi normalt 1-5 hverdages generel leveringstid på lagervarer - Dog kan det fremkomme mere nøjagtigt på den enkelte produktside, hvis leveringstiden er anderledes enten pga sæsontravlhed, restordrer, forsinkelser eller strejke hos fragtfirma samt andre lignende situationer. Så fremt en længere leveringstid fremgår på den enkelte webshop, så er det denne som gælder og ikke vores generelle leveringstid om angivet her. - (vi afsender din pakke inden for 5 hverdage. I mange tilfælde vil ordren dog blive afsendt i løbet af 1-3 hverdage.

SolsejlSpecialisten sørger for levering med GLS (med mindre andet aftales) til modtager. Rettidig levering forudsætter dog at GLS overholder dag-til-dag levering. Såfremt der opstår forsinkelser hos GLS, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den lovede leveringsdato. GLS har en leveringssikkerhed er minimum 97% for pakkepost (statistikken er baseret på egne erfaringer). I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender SolsejlSpecialisten naturligvis en ny leverance uden beregning – eller udsteder en tilbagebetaling såfremt varen ikke længere lagerføres. 

Mulige leveringsmetoder:

  • GLS (ved pakker under 20 kg)
    • Pakkeshop, 49 kr
    • Levering til Erhvervsadresse, 59 kr
    • Levering til Privatadresse,  79 kr 
      • (Kræver at du er hjemme på leveringstidpunktet, eller at du har en fuldmagtsaftale direkte med GLS).
  • Fragtmand (ved køb af bl.a. NordicPost solsejlstolpe, mf. - fragten bliver automatisk tilføjet din ordre på kassesiden hvis det kræves)
    • Pris 845 kr pr levering. Levering til kantsten, ved fast kørbar vej. Indbæring tilbydes ikke.

Pakker leveres kun indenfor Danmarks grænser, medmindre er indgås en særaftale forud for købet.

Reklamationsret

SolsejlSpecialisten yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles SolsejlSpecialisten indenfor rimelig tid. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

I forbindelse med berettigede reklamationssager afholder SolsejlSpecialisten returneringsomkostninger i rimeligt omfang. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Du kan som kunde købe en returpakkelabel til denne pris her: https://solsejlspecialisten.dk/returportal/

Varen sendes til:

SolsejlSpecialisten ApS
Agertoften 1
5550 Langeskov

Email: info@solsejlspecialisten.dk

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet (DER BEDES ALTID LAVES EN AFTALE MED OS, INDEN RETURNERING AF VARER – SÅ VI KAN SIKRE OS AT DIN RETURNERING BLIVER BEHANDLET KORREKT HOS OS).

Bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav.  Det er ikke et krav men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken – eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv. Reklamation skal ske inden for rimelig tid efter at fejlen eller manglen er konstateret – 2 måneder er altid rettidigt.

Refusion

I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker altid ved bankoverførsel, og SolsejlSpecialisten har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. email eller anden traditionel korrespondanceform.

Fortrydelsesret

Der er 14 dages returret på varerne, regnet fra den dag de modtages. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot indpakke varen forsvarligt og returnere den. Omkostninger til returnering skal du selv afholde. Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Ved fortrydelse straks, eller kort tid efter køb fra vores webshop, bør du informere herom hurtigst muligt på info@solsejlspecialisten.dk eller tlf.: 30 14 11 40, hvorved vi måske kan nå at annullere afsendelse. Dette vil spare både dig og os for tid samt udgifter til forsendelse. 

Du kan også benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.                                                                                                                             

 

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du også får leveringsomkostningerne retur.

 

Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes: 

Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.

Hos SolsejlSpecialisten handler vi med flere specielt fremstillede produkter. Herunder forskellige typer af duge, presenninger, solsejl, mf., som bliver afskåret på længde, eller tilpasset/produceret efter kundens ønske. Da disse produkter ikke er salgsbare for andre kunder, betyder det at der ikke er nogen fortrydelsesret for specielt fremstillede produkter, med mindre andet er aftalt med os. Bemærk at kunden stadig er i sin fulde ret til at reklamere såfremt der er fejl eller mangler ved produkter. Kunden er altid velkommen til at kontakte os for spørgsmål og uddybende informationer, inden der bestilles en specielt tilpasset vare hos os.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: store varer, såsom vores Nordic Post solsejlstolper, Robiniestolper, mf.

Udgifterne til returnering af disse varer forventes koste: 1.000-2.500 kr. afhængig af størrelse. vægt og volumen. Du kan selv indhente tilbud på fragt, eller spørge os om vi kan hjælpe med en fordelagtig pris. 

 

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

 

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

 

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

 

Varen sendes til:

SolsejlSpecialisten ApS
Agertoften 1

5550 Langeskov

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

 

B2B salg (business to business)

Hos SolsejlSpecialisten tilbyder vi også B2B, også kaldt engros eller erhvervshandel. Som udgangspunkt er betingelserne de samme for denne kunde gruppe, som beskrevet i denne tekst. Dog kan der laves særlige aftaler blandt partnerne som kan og vil ophæve modsigende betinger på denne side

Aldersgrænse

Du skal være fyldt 18 år for at handle hos os. Er du under 18 år, skal du have samtykke fra en forælder eller værge.

 

Tilmelding af nyhedsbrev

På flere af vores webshops, giver vi kunden muligheden for at tilmelde sig vores nyhedsbrev. Nyhedsbrevet bliver maks udsendt 4 gange pr måned. Kunden kan til hver en tid framelde nyhedsbrevet, ved at klikket på linket nederst i en af de tilsendte nyhedsbreve. Såfremt der skulle opstå komplikationer, kan kunden også henvende sig til os, for at få fjernet sin email adresse fra vores nyhedsbrev.

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Jonas på info@solsejlspecialisten.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg

www.naevneneshus.dk

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her -  http://ec.europa.eu/odr    

 

Persondatapolitik  

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

 

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 

Personoplysningerne registreres hos SolsejlSpecialisten ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige på SolsejlSpecialisten.dk er Jonas Andersen (ejer).  

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@solsejlspecialisten.dk. 

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Du kan også gøre brug af vores returportal, hvor der kan printes returformulat, samt anskaffes GLS pakkelabel: https://solsejlspecialisten.dk/returportal/

 

Til:

SolsejlSpecialisten ApS
Agertoften 1
5550 Langeskov

E-mail: info@solsejlspecialisten.dk

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

 

_____________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

Årsag til returnering:______________________________________________________________________

 

Dato: _________________

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 11.12.2023