Dankort + VISA/Dankort VISA Electron MasterCard VISA ViaBill MobilePay

HANDELSBETINGELSER

Gå til Privatlivspolitik ->  Gå til Cookie-politik  ->

 

Solsejl Specialisten ejes og administreres af BestShops. Du finder mere information om hvilke webshops vi ejer og driver på: BestShops.dk

 

Generelle oplysninger

SolSejl Specialisten er en enkeltmandsvirksomhed m. adresse på Sognevej 48, 5771, i Stenstrup.

 

Betaling

Solsejl Specialisten modtager betaling via PensoPay, hvor du trygt kan betale med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron og Mastercard samt Viabill. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Solsejl Specialisten har ansvaret for at transaktionen forløber fejlfrit. PensoPay krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PensoPay. Kortholder skal oplyse kortoplysninger, herunder CVV2/CVC2 (de 3 cifre på bagsiden af kortet), adresse, email og telefon nummer, når der handles en webshop som hører under Solsejl Specialisten.

Vi tager ikke kortgebyrer.

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse den 20. i hver måned. Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.

ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr.

Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress. Læs mere her: www.viabill.com/kredit  

Levering

Hos Solsejl Specialisten har vi 3-6 hverdages generel leveringstid - Dog kan det fremkomme mere nøjagtigt på den enkelte webshop, hvis leveringstiden er anderledes pga sæsontravlhed, restordrer, forsinkelser eller strejke hos fragtfirma samt andre lignende situationer. Så fremt en længere leveringstid fremgår på den enkelte webshop, så er det denne som gælder og ikke vores generelle leveringstid om angivet her. - (vi afsender din pakke inden for 5 hverdage. I mange tilfælde vil ordren dog blive afsendt i løbet af 1-3 hverdage.

Solsejl Specialisten sørger for levering med GLS (med mindre andet aftales) til modtager. Rettidig levering forudsætter dog at GLS overholder dag-til-dag levering. Såfremt der opstår forsinkelser hos GLS, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den lovede leveringsdato. GLS har en leveringssikkerhed er minimum 97% for pakkepost (statistikken er baseret på egne erfaringer). I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender Solsejl Specialisten naturligvis en ny leverance uden beregning – eller udsteder en tilbagebetaling såfremt varen ikke længere lagerføres. 

Vi tilbyder fri fragt v. køb over 599,-. Ved køb under dette beløb koster levering til pakkeshop 59,-. Ønskes privat omdeling er prisen 79,-.

Pakker leveres kun indenfor Danmarks grænser.

Reklamationsret

Solsejl Specialisten yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles Solsejl Specialisten indenfor rimelig tid. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. I forbindelse med berettigede reklamationssager afholder Solsejl Specialisten returneringsomkostninger i rimeligt omfang.

Varen sendes til:

BestShops
Sognevej 48
5771 Stenstrup

Email: info@BestShops.dk

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet (DER BEDES ALTID LAVES EN AFTALE MED OS, INDEN RETURNERING AF VARER – SÅ VI KAN SIKRE OS AT DIN RETURNERING BLIVER BEHANDLET KORREKT HOS OS).

Bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav.  Det er ikke et krav men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken – eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv. Reklamation skal ske inden for rimelig tid efter at fejlen eller manglen er konstateret – 2 måneder er altid rettidigt.

Refusion

I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker altid ved bankoverførsel, og Solsejl Specialisten har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. email eller anden traditionel korrespondanceform.

Fortrydelsesret

Der er 14 dages returret på varerne, regnet fra den dag de modtages. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot indpakke varen forsvarligt og returnere den. Omkostninger til returnering skal du selv afholde. Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Ved fortrydelse straks, eller kort tid efter køb fra vores webshop, bør du informere herom hurtigst muligt på jonas@Bestshops.dk eller tlf.: 30 14 11 40, hvorved vi måske kan nå at annullere afsendelse. Dette vil spare både dig og os for tid samt udgifter til forsendelse. 

Du kan også benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.                                                                                                                             

 

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du også får leveringsomkostningerne retur.

 

Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes: 

Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.

Hos BestShops handler vi med flere specielt fremstillede produkter. Herunder forskellige typer af duge, presenninger, solsejl, mf., som bliver afskåret på længde, eller tilpasset/produceret efter kundens ønske. Da disse produkter ikke er salgsbare for andre kunder, betyder det at der ikke er nogen fortrydelsesret for specielt fremstillede produkter, med mindre andet er aftalt med os. Bemærk at kunden stadig er i sin fulde ret til at reklamere såfremt der er fejl eller mangler ved produkter. Kunden er altid velkommen til at kontakte os for spørgsmål og uddybende informationer, inden der bestilles en specielt tilpasset vare hos os.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

 

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

 

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

 

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

 

Varen sendes til:

BestShops
Sognevej 48
5771 Stenstrup

 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

 

B2B salg (business to business)

Hos BestShops tilbyder vi også B2B, også kaldt engros eller erhvervshandel. Som udgangspunkt er betingelserne de samme for denne kunde gruppe, som beskrevet i denne tekst. Dog kan der laves særlige aftaler blandt partnerne som kan og vil ophæve modsigende betinger på denne side

Aldersgrænse

Du skal være fyldt 18 år for at handle hos os. Er du under 18 år, skal du have samtykke fra en forælder eller værge.

Tag billeder til os, og få rabat 

I perioder kører vi med kampagner, hvor kunden kan opnå en rabat på sit køb. Efter modtaget af en bestilling, skal kunden inden for 14 dage sende 5-10 gode billeder til os, som vi må bruge på vores hjemmeside, til annoncering og på sociale medier. Vi har ikke nogen standard for kvalitet, billedetype, omgivelse, belysning osv. Vi forventer blot at kunden gør sit bedste for at levere nogle gode billeder til os. Vi giver rabatten allerede ved køb, og håber derfor på at kunden vil overholde vores aftale om at indsende de aftalte billeder. Såfremt kunden ikke sender billeder retur til os, vil vi efterfølgende sende op til 3 påmindelser, og herefter vil vi ikke gøre yderligere for at inddrive billedematerialet (medmindre kunden systematisk udnytter vores kampagne, evt. over flere bestillinger). Denne kampagne er selvfølgelig underlagt GDPR hvilket betyder: såfremt billederne indeholder elementer som kan identificeret en eller flere personer,  kan kunden til hver en tid kan bede os om at stoppe med at bruge deres billeder. Vi kan dog kun stoppe brugen af materialeret internt fra vores side, og ikke stå til ansvar for evt. online tyveri af billeder, brug i 3.partsnetværk, som . f.eks. affilate annoncører, sociale medier, bloggere, etc. Person identificering kan bl.a. være at der i billedet fremkommer papirer med navn/adresse, personer/ansigter, genkendelig udsigt igennem vinduer etc. samt filnavne med personfølsomme data.

Tilmelding af nyhedsbrev

På flere af vores webshops, giver vi kunden muligheden for at tilmelde sig vores nyhedsbrev. Nyhedsbrevet bliver maks udsendt 4 gange pr måned. Kunden kan til hver en tid framelde nyhedsbrevet, ved at klikket på linket nederst i en af de tilsendte nyhedsbreve. Såfremt der skulle opstå komplikationer, kan kunden også henvende sig til os, for at få fjernet sin email adresse fra vores nyhedsbrev.

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Jonas på Jonas@BestShops.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

 

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her -  http://ec.europa.eu/odr    

 

Persondatapolitik  

 

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

 

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 

Personoplysningerne registreres hos BestShops og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige på SolsejlSpecialisten.dk er Jonas Andersen (ejer).  

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@bestshops.dk. 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Til:

BestShops
Sognevej 48
5771 Stenstrup

E-mail: info@bestshops.dk

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

 

__________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

Dato: _________________

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 15.07.2021 

 


 

Du finder vores Cookie-politik her ->

Du kan desuden læse mere om cookies direkte på Ervhervsstyrrelsens hjemmeside her ->