• Vi er i gang med at bygge om på siden - derfor kan enkelte funktioner og noget indhold være midlertidigt begrænset

Returnering af varer

Du skal være velkommen til at bruge vores returportal, som du finder nedenfor. Her kan du nemt hente en returlabel som kan printes og sættes på din pakke. Såfremt du der er tale om reklamation, eller der er indgået en forudgående aftale om at vi betaler fragten, så kan returlablen udskrives gratis. Hvis der er tale om almindelig fortrydelse af dit køb, eller dele af dit køb, så skal du selv dække udgiften til forsendelse, som er 49 kr pr GLS pakke. I de tilfælde hvor der er bruges fragtmand til returnering (f.eks ved køb af stolper over 195 cm, eller store partier som sendes på en palle), vil udgiften til fragtbeløbet være væsentligt større, hvilket der altid skal laves en aftale om forud for returnering. Bemærk at varen skal sendes direkte til vores adresse, og ikke til en pakkeshop.

Link til: SolsejlSpecialistens returportal

 

Ved spørgsmål om returnering skal du være velkommen til at kontakte os pr tlf.: 30 14 11 40, eller mail: info@solsejlspecialisten.dk

 


 

Reklamationsret

SolsejlSpecialisten yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles SolsejlSpecialisten indenfor rimelig tid. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. I forbindelse med berettigede reklamationssager afholder SolsejlSpecialisten returneringsomkostninger i rimeligt omfang.

Varen sendes til:

SolsejlSpecialisten ApS
Agertoften 1
5550 Langeskov

Email: info@solsejlspecialisten.dk

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet (DER BEDES ALTID LAVES EN AFTALE MED OS, INDEN RETURNERING AF VARER – SÅ VI KAN SIKRE OS AT DIN RETURNERING BLIVER BEHANDLET KORREKT HOS OS).

Bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav.  Det er ikke et krav men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken – eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv. Reklamation skal ske inden for rimelig tid efter at fejlen eller manglen er konstateret – 2 måneder er altid rettidigt.

Refusion

I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker ved bankoverførsel, eller i tilfælde hvor det er muligt med tilbagebetaling til det betalingskort som er brugt i forbindelse med købet - SolsejlSpecialisten kan derfor få brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. email eller anden traditionel korrespondanceform.

Fortrydelsesret

Der er 14 dages returret på varerne, regnet fra den dag de modtages. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot indpakke varen forsvarligt og returnere den. Omkostninger til returnering skal du selv afholde. Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Ved fortrydelse straks, eller kort tid efter køb fra vores webshop, bør du informere herom hurtigst muligt på info@solsejlspecialisten.dk eller tlf.: 30 14 11 40, hvorved vi måske kan nå at annullere afsendelse. Dette vil spare både dig og os for tid samt udgifter til forsendelse. 

Du kan også benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne, eller ved at klikke på ovenstående link og udfylde blanketten som kan hentes sammen med pakkelabel.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.                                                                                                                             

 

Fortrydelse af en del af købet 
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du også får leveringsomkostningerne retur.

 

Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes: 

Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.

Hos SolsejlSpecialisten handler vi med flere specielt fremstillede produkter. Herunder forskellige typer af duge, presenninger, solsejl, mf., som bliver afskåret på længde, eller tilpasset/produceret efter kundens ønske. Da disse produkter ikke er salgsbare for andre kunder, betyder det at der ikke er nogen fortrydelsesret for specielt fremstillede produkter, med mindre andet er aftalt med os. Bemærk at kunden stadig er i sin fulde ret til at reklamere såfremt der er fejl eller mangler ved produkter. Kunden er altid velkommen til at kontakte os for spørgsmål og uddybende informationer, inden der bestilles en specielt tilpasset vare hos os.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

 

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet 

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

 

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

 

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

 

Varen sendes til:

SolsejlSpecialisten ApS
Agertoften 1
5550 Langeskov

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.